i'm sitting here in a boring room

HÅÅÅLA!
Iförrgår/igår var jag på nån "Kom ut" grejj med klssen. Och den andra åttan. Det var inte speciellt kul, bara så jävlust kallt! Det första vi gjorde var att paddla. Jag paddlade såklart med Anna, Det gick faktiskt rätt bra för oss! Eller ah, ingen av oss ramlade i iallafall. Vi skulle paddla in i nån bäck, de var lite svårt ibland. För det var så trångt och störmt på vissa ställen, och då skulle man komma fram smidigt med en kanot som är typ fem meter.. Meeen, här kommer lite bilder ifrån paddlingen.


Michelle och Hanna

Emma och Angelica

Anna och Hanna

Angelica Nina och Frida

..Aah, de var några bilder.. Efter paddlingen blev det sammarbetsövningar. Det har jag inga bilder på, tyvärr.. Men först skulle vi göra "larven". Man skulle ställa sig på ett led och blunda. Sen skulle man hålla varandra på midjan. Och det var bara den längst bak som fick titta. Den skulle styra hela ledet med hjälp av att man tröck på den sidan man skulle svänga åt.. Ah, komplicerat va? Jag är dålig på att förklara.. Vi var ju inte sådär jätte duktig på det.. Men efter det skulle delade han i oss i sex olika grupper. Sen gick varje grupp ett varsitt rep. Och dom repen satt ihop i mitten. Och i mitten var det som en rund grejj, och på den runda grejjen var det en krok. Och vi skulle lyfta en hink med vatten med kroken. Och sen skulle vi lyfta den bort till ett kryss. Vi var bättre på det, bättre än killarna tillochmed. Och sist skulle vi ställa oss på två led och titta mot varandra. Sen skulle man hä ut armarna så att fingerspättsarna snuddade vid varann. Sen skulle en och en springa igenom leden. Och man skulle hä upp armarna PRECIS när personen var framför en. Det var lite äckligt, faktiskt.
Efter sammarbetsövningarna var det lunch. Hamburgare och festis. Åt lite snabbt, sen blev det knäppa kort. Jag tänkte hä ut lite av dom korten nu också.

Emma Linda och Nina

Linda Emma Elin och Anna

Linda Elin Emma och Anna

Och blev det vandring mot Södra berget. Bland om det jobbigaste jag varit med om typ. Fick hjärtattack efter halva sidsjöbacken.. Men det var bara att kämpa på. När vi kom fram blev det  att bygga vindskydden. Och i mitt vindskydd skulle;

Anna Anna Isabelle Isabelle och Frida

sova i. Världens góaste tjejer:D Efter vi hade byggt vindskydden så skulle det vara lekar och skit. Men jag IsabelleP AnnaO AnnaB FridaL HampusP VictorS och AntonS gick bort till hotellet och gick Tarzansigen istället. Jag tror att jag vrickade fötterna 141238 gånger, men det var de värt.
Sen när vi kom tillbaka gick en del och la sig, men vi gjorde allt möjligt vi. Retade Christoffer ( som alltid blir as sur ), sprang runt i skogen, hade mörker orientering, och gosade på vid elden. Jag och Anna gick jag la oss vid halv ett. Somnade rätt fort. Men sen vaknade jag vid fyra nångång, och höll på att frysa ihjäl. Så jag gick upp till elden, och gosade på med dom där. Sen somnade jag på en bänk där, och sov i två timmar till.
Vi blev väckt vid sju, och skulle då äta frukost. Flingor och macka.. Sen var det bara att riva vindskydden och städa ihop, och efter de skulle vi gå till 'ängen'. Där vi skulle bli upphämtad och antingen föräldrar eller buss. Jag kom hem vid tolv. Och jag var trött och sjuk. Så jag gick och la mig nästan på en gång, såg på film. "Alvin och gänget". så jävla goo film=D
Sen somnade jag, och vaknade vid sex.

Tack för att ni gör allt så mycket bättre, 8b.

BESO - elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0