Boring/ En liten sammanfattning av resan

Som att jag inte har nånting att göra så tänkte jag berätta lite om Romresan. Inte speciellt ditaljerat utan bara i det stora hela. Dessutom så kanske jag slänger in några bilder till som att jag har så grymt många att lägga ut.



Tåg och flygresan gick bra. Dock var det lite jobbigt att vänta 6 timmar på arlanda innan flyget gick. När vi kom fram så märkte man direkt att man var utomlands, om jag säger så. Det var grymt kvaft. Innan vi fick hoppa av flyget så var vi tvingad att vänta i typ hundra år för att cp bussarna som skulle hämta oss kom aldrig.

Vi kom iallafall till slut till hotellet. Jag Marika Anna och Jennifer fick våran nyckel, gick och lämnade väskorna och bytte om. Fick reda på att vi inte kunde fixa nån mat (vi hade inte ätit sen 14.00 och klockan var då ungefär 22.30) så det var bara att lägga sig.


Dagen efter åkte vi och tittade på Colosseum. Visst var det rätt roligt och intressant, men det hade säkert varit ännu intressantare om man fattade/hörde vad guiden sa. Vi gick runt i trädgårdar där runtomkring också, det var mycket mysigare än Colosseum kan jag lova. Senare på dagen fick vi gå själv, shoppa lite och äta. Vädret var dock inte det bästa men inte fan klagade vi! När vi kom hem till hotellet hälsade Raymond Victor och Hampus på oss en stund på kvällen innan vi gick och la oss.


Den sista hela dagen vi hade där (alltså i förrgår) åkte vi till St Peters kyrkan. Innan vi gick in i själva kyrkan så fick vi gå runt själva och shoppa + äta lunch. Jag och Anna gick själva och klarade det galant (nästan..)! Vi beställde mat av italienska människor som inte kunde engelska. Rätt bra gjort om du frågar mig. Vid tre ställde vi oss i kön för att komma in i själva kyrkan. Kön var flera mil lång men det gick ändå rätt fort. När vi kom in så dom åt Anna att hon hade för kort kjol, så hon var tvingad att dra ner den (lite små kul). Kyrkan var väl fin och sådär, men inget som riktigt intresserade mig. Det var mycket bättre att sitta utanför kyrkan och sola! Vädret var nämligen mycket bättre den här dagen, riktigt riktigt varmt när solen väl kikade fram.
Vi åt pizza till middag, gjorde en tappe när jag och Nina skulle beställa mat, Hampus fick min pizza, vi gick och handla lite till rummen och for sedan hem. Sista kvällen var jag och Anna i Emma Isabelle Anna och Angelicas rum och skedade lite mysigt med Hampe och Anton! Haha. 


Sista dagen åt vi frukost på hotellet. Och det var värsta lyxen motför frukosten vi åt dom andra dagarna. Vid halv nio var vi nere med väskor och gick till bussen. När vi åkt buss åkte vi tåg, och sedan flög vi hem igen. Sov lite skönt mot Hampus på vägen hem sådär, och tågresan till Sundsvall gick på en kick!

Det där var en liten sammanfattning. Nu vet ni lite av vad vi gjorde.
Men tänkte berätta lite andra saker också, som jag hoppade nu i texten:

* Ernst och Stefan skulle beställa glass den dagen vi var på St Peters kyrkan. Ernst säger att han vill ha "two balls" och Stefan talar om att han är allergisk för "nuts" och kommer lite senare fram till att han närmare bestämt är allergisk för "earth-nuts"

* Jag och Nina ska beställa pasta och pizza som vi ska äta tillsammans. Vi läser inte alls på överskrifterna utan tittar bara på namnen och kommer fram till två namn som låter bra. När maten kommer så får vi ingen pasta, utan skinka med sallad på, och på pizzan var det gräs.

* Raymond och Oscar skulle gå till Isabelle Frida och Ninas rum sista kvällen. Dom går in i rummet och det är kolsvart. Dom blir brydd och lyser med lampor för att se vart flickorna är. När dom lyser mot sängarna så ser dom två araber ligga och sova. Dom var alltså på fel våning.

* Jag och Anna gick vilse när vi skulle gå tillbaka till St Peters kyrkan efter att vi ätit. Vi fick inte riktigt panik  men blev lite oroliga när vi såg samma affischer på väggarna överallt. Dom parkerar även mitt i vägarna i Rom, och kör som idioter. Så när vi ska gå över vägen så springer jag framför en bil (som står stilla mitt i en korsning, jag trodde nämligen att den väntade på sin tur att köra)  och räcker fram handen så bilen ska fortsätta vara stilla. När jag gått över halva vägen märker jag att det inte ens sitter nån i bilen.


Ja, jag har som sagt haft en otroligt underbart kul resa, tack vare världens bästa klass! Så go allihopa ♥


Kommentarer
Postat av: Marlene

VÄLKOMMEN HEM!!

kram från moster Marlene

2010-05-07 @ 23:01:59
Postat av: ANKAN

Världens bästKLSAASS!

2010-05-09 @ 18:37:55
URL: http://angelicape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0