skydda mina drömmar

"Du får inte ha mig som en dröm, när jag vill va' din verklighet.
Du får inte göra om mitt namn, och börjar kalla mig för din"

Home sweet home! Gah va skönt att vara hemma, men kan jag faktiskt inte klaga på helgen. Första dagen var väl kanske lite sådär, men vafan, de ordnar sig! Nu ska jag försöka berätta litegrann om dagarna.

Fredag: Vi kom fram rätt sent, så de var kvällsfika, och sedan såg vi på film. Narnia eller hur den stavas. Har sett den en miljon gånger, så den var inte så sorglig som den brukar vara. Vid tolv skulle alla ligga i sina sängar. Mitt och Annas rum var... litet! Men vi är ju inte så speciellt stor heller, så de jämnar ut sig. Efter ett antal till sägelser så somnade vi.

Lördag: Väckning klockan halv åtta, morgonbön åtta. Sedan var de frukost, efter det var de skidåkning/badning. Vi åkte hem till middan, och sedan var det kvällsaktiviteter. Jag minns inte vad vi gjorde då, om jag ska vara ärligt. JO! Tjejerna och killarna var varförsig. Vi tjejer stog runt ett bord, och sedan hedde dom upp en massa killnamn, och deras personlighet på bordet. Så vi skulle välja en kille, ställa dig vid de namnet, och säga varför. Sedan kvällsfika, andakt, och sedan var de lite fri time. Jag och Anna var mest inne i Michelle och Hannas rum och poppade lite. Skoj.  Vid tolv skulle man ligga i sängarna som vanligt, och vi somnade nog halv ett ,ett.

Söndag: Väckning halv åtta, dom kom in med en jävla filmkamera och filmade på oss när vi låg där och sov, och när vi vaknade. Snygga! Morgonbön klockan ätta, frukost, och sedan var de aktiviteter inom och utomhus. Utomhus så skulle vi göra snöskulpturer, vi gjorde när moses eller vem de nu än är som särar på vattnet och när folket sedan går igenom där. As snygt blev de, verkligen. Sedan var de lunch, och efter de inomhus. Först fick vi ett papper där vi skulle hitta sakerna som stog där, och sedan skulle vi bygga nånting av dom sakerna. Sen fick vi en ballong som vi skulle smälla, man var i lag och förrsten som smällt alla ballonger vann. Sedan var de mördar leken, jag var bäst! Middag, sedan var de kvällskul! Jag och Anna var först inne på rummet och kunde inte bestämma oss vad vi skulle göra, men då, då kom Axel och Gustav och frågade om vi ville spela ett rätt knäppt spel, men de blev rätt tråkigt efter ett tag. Så killarna gick och basta, men jag och Anna kom vi med efter en stund. Vi var rätt många, i en liten bastu. Då kom även Alex och Oscar och kastade in vattenballonger med iskallt vatten i, om ni ville veta. Vi bastade klart, satt och pratade med Axel och Gustav i soffan, hade tråkigt, sedan gick jag Anna Axel och Gustav och bastade igen, som att de inte fanns så mycket annat att göra. Sedan var de mässa, då fick vi en ögonbindel, blev inledd i ett rum och skulle sitta där knäppttyst och lyssna på musiken. Kvällsfika, och sedan var de fri time igen! Jag tror att vi gick och basta igen, men vi gjorde även en massa annat. Och som vanligt skulle vi ligga i sängen klockan tolv, och vi somnade nog ganska fort, troja.

Måndag: Blev väckt halv åtta som vanligt, med filmkamera den här gången också. Fika, och sedan var det bara att packa ihop allting och städa. Bussen kom vid tio, och vi kom hem till Matfors vid halv ett.

En skön helg kan jag lova. T A C K
Har inte många bilder, men några iaf. Och vissa får ni inte se :)
   
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0