can't help it

hejhejhejhejhejhejhejhej!!!
Jooo, nu är jag hemma ifrån stockholm. Känns som att jag har varit borta i hundra år, typ. Och jag skrev ju bara ett litet inlägg i torsdags, när iv satt på tåget. Så jag tänkte försöka göra en sammanfattning om vad vi har gjort i helgen.

Fredags: Klev upp kvart i fem. Hann inte göra så speciellt mycket. Utan vi klädde bara på oss och sen tog vi väskan och gick ut till bilen. Kom fram till tågstationen när det var ungefär 10 minuter kvar tills tåget skulle gå. Men som tur var så var tåget försenat.. Försökte sova en stund på tåget, men det gick inte speciellt bra. Sov kanske tio minuter, vaknade av att ungejävlen skrek( (a) ) och sen gick jag och Anna och köpte godis.
Vi kom fram i stockholm ungefär vid elva nån gång. Tåget var en timme och 15 minuter försenat. Men det gjorde inget, vi hade ingen tid att passa. När vi kom fram så låste vi in väskorna och sen gick vi på stan. Jag ska försöka minnas vad jag köpte då.. Jooo justde. Jag köpte en ögonbrynsnoppare, en blå typ lång tröjja och en svart typ stickad kort kofta. Jag tror att de var det jag köpte.. Iaf, vi åt på stan, och sen bar det iväg mot Kista. Det var nämligen där vi skulle bo, på Memory Hotel. Det var faktiskt ett fint hotell, och det var extra bra att jag och Anna gick ett eget rum! Så vi packa upp litegrann,tog ett bad, och sen fixade vi oss. Vi gick till gallerian som låg rätt nära. Och där åt vi middag, på O'learys eller hur det stavas. Aja, de va gott iaf. Och efter de gick vi runt på alla möjliga affärer. Och då la jag också undan en jacka på stadium. En svart typ dunjacka.. Och efter de gick vi hem, hade jätte myyysigt och såg på tv. Sen somnade vi rätt fort, vid tolv kanske.

Lördags: Vi hade ställt klockan på nio så vi skulle hinna äta frukost. Vi låg och drog oss i en kvart kanske, sen tog vi hissen ner. Åt litegrann, sen gick vi upp och fixade oss. Vi skulle åka till en annan förort. Vi skulle till Barkaby. Dom hade typ en massa märkes affärer där. Så vi tog först tunnelbanan till Barkaby centrum, sen tog vi bussen till köpcentret. Och där köpte jag ett wesc linne, en bok ( flickan som inte fanns ) och en film. Och inte vilken film som helst, utan världens bästa film! P.S I LOVE YOU!!!!!!!!!!!!! Jag är så lycklig så du kan inte tänka dig (a). Jag lessnar aldrig på filmen! Så aah, om du vill komma och se sen med mig kan du ju höra av dig;>.
Men iaf, vi gick därifrån klockan fem, när de stängde. Och då gick vi till bussen. Det åkte kanske 2-3 bussar bara förbi, för dom var typ överfulla. Så mamma Hans och Emma började gå på Barkaby centrum, men jag och Anna var för lat, så vi stannade och väntade på den sista bussen, eller aaah. Vi chansa att den skulle plocka upp oss. Och ibland måste man ju ha gud med sig, för den bussen stannade iaf. Så vi klev på den överfulla bussen, och slapp tillochmed betala. Ännu bättre! Så vi satt oss på två lediga platser, och log hånfullt till mamma Hans och Emma när vi åkte förbi dom.
När vi väl kom fram till centralen, så satt vi oss ner och väntade på mamma och dom. Men då såg vi att det kom en buss som det stog Kista på. Så vafan tänkte vi, vi chansar att ta den och se om vi kommer dit vi ska. Sagt och gjort, vi hoppade på bussen och satt där i kanske en kvart, och mjaa. Vi kom till gallerian utanför vårat hotell! Ni måste erkänna att vi är duktig som klarar oss själva i stockholm(a) De är det inte många som gör..
När vi kom till hotellet bytte vi kläder, och fixade oss. Sen gick vi till gallerian och åt. Sedan gick vi på en massa äfferer igen. Då köpte jag lite mer. Köpte jackan jag hade lagt undan, två t-shitar och en cardigan. Men det kändes som att jag prövade hela affären.. Aja... När vi gick hem så tittade vi lite på tv, sen klockan tio så hade vi bokat bastu/pool. Så vi åkte upp till våning sex. Vi badade mest i poolen. Det var mysigast, och vi knäppte en massa kort också. Bilder som inte ni får se ;) Vi gick itllbaka vid elva, och gick och la oss på en gång, var såååååååååååååååååååååååå trött. Somnade typ på en gång. Men vaknade flera gånger av att jag typ hosta och var förkyld.. BAD

Söndags: Vakande samma tid, gick och åt frukost. Sen fixade vi oss, och packade ihop allt. Vi skulle vara klara utanför hotellet klockan elva. Så vi gick skynda oss lite, eller aah vi trodde att vi inte skulle hinna, men när vi var  det en timme kvar typ. Så vi typ gjordea llt möjligt som kunde få tiden att gå.
När vi kom ut så tog vi tunnelbanan till t-centralen och låste in väskorna igen. Sen gick på nya stan litegrann, köpte en present till Anna, och även en till Isabelle Persson. Sen gick jag och Anna bort mig gamla stan. Där köpte vi inget, utan tittade bara. Vi åt där också.. Och sen gick viv vidare, och då kom vi till Katarina Hissen. Så vi åkte upp och kom till en annan stad. Vi visste inte riktigt vart vi var men mamma och dom var också där nånstans, så vi brydde oss inte så mycket. Vi var inte där speciellt länge, för vi ville komma i bra tid till tåget, så de inte blev som i fredags. Så vi gick ända till t-centralen. Jobbigt som fan var det. Men jag överlevde, och tur var väll de! När vi kom in i t-centralen så gick jag och Anna på Glitter. Där köpte jag en Grön och en Lila piercing. Sen gick vi och tog väskorna, och sen satt vi och väntade på tåget.

Mjaaaa, det var väll på ett ungefär vad vi gjorde. Jag orkar inte skriva nå mer nu. Klockan är tolv och jag måste sova. För imorgon äre skola igen. Och jag hä även ut lite bilder imorrn också, så ni vet.

BESO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0