Dag 11 - Mitt favoritminne

Det finns en hel del, men jag har valt ett som utspelar sig baaaakåt i tiden!

Minnet handlar om mig och min älskade kusin Linnea. Jag var kanske 9 år och hon 7, nått sånt. Den här dagen var det morsdag och Linnea hade ingen present till hennes mamma. Då kom vi på den briljanta idén att plocka maskrosor, vitsippor och några andra blommor och göra små buketter. Sedan ställde vi oss utanför ICA i Matfors, hade en sån där stor grön sandlåda som bord. Vi skulle nämligen sälja våra buketter till folk som gick förbi så Linnea skulle få pengar till en rosbukett till hennes mamma som vi hade sett inne på ICA.
Haha. Rosbuketten kostade 45 kronor, så ifrån början sålde vi faktiskt våra små fina buketter för hela 45 kronor styck. Vi fick inte många nap då så vi sänkte till 20 kronor. Då var det faktiskt en snäll gubbe som köpte en bukett, säkert bara för att han tyckte synd om oss. Vi fortsatte att ha 20 kronor men ingen ville köpa då, så vi sänkte till 10 kronor. Då var det folk som prutade ungefär hela tiden, men det gjorde inte så mycket tyckte vi. Vi var bara glad om dom köpte! Jag fattar inte hur dom ens ville köpa dom där buketterna. Kanske var dom för lat för att gå och plocka själv? Ingen aning ja.
Iallafall så sänkte vi alltid priset till så mycket som det fattades. Och tillslut, efter nån timma så fick vi faktiskt ihop till 45 kronor, så vi kunde köpa den där blombuketten till Camilla.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

haha så gulllit :):)

2010-12-16 @ 15:38:14
URL: http://www.hallonzplitt.devote.se
Postat av: dinkusinlinnea

nawe , världens bästa minne , jag älskar dig !

2010-12-16 @ 16:33:15
URL: http://boyzonsign.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0