Dag 8 - Mina syskon

Nicklas och Daniel, Ni har fått mig att vilja grina, skrika, slita av mig håret, dö, slåss osv. Men det är även ni som har lärt mig allt jag kan. Det var ni som lärde mig sitta, ni satt så tålmodigt på varsin sida utav mig och tog emot mig när jag föll åt vänter, sen höger. Det var ni som såg till att jag tog mig upp på mornarna när mamma och pappa jobbade. Det var ni som lekte med mig, fast att ni hellre ville vara med era egna kompisar eller spela tvspel. Jag har alltid haft sånna mamma-känslor till mina bröder.. Vill alltid att dom ska ha det så bra som möjligt och det gör så ont i mig när det inte går vägen för dom alla gånger.

Daniel. 22 år gammal. Vi har aldrig varit riktigt tighta. Vi har mer stört oss på varandra hela tiden. Men nu när du flyttat hemifrån så är det så otroligt tomt, och jag saknar dig varje dag. Men jag förstår att det är skönt för dig, slippa skrika på mig över att jag gjort nått fel på din dator ;) Iallafall. Jag vet att du tycker om mig även fast du inte visar det! För du tvekar aldrig när jag behöver hjälp. Jag har ju tillochmed gjort en egen låt om dig ju för tusen år sen! Minns du det?
"Daniel, du lova inte mig
Dappemelloway"
Otroligt kort dock, men det går runt runt runt. Hehe jaja.. Härochhäpna danne, jag älskar dig så jätte mycket.

Nicklas. 24 år gammal. Åh min nicke! Du har alltid varit den som skyddat mig mot allt och alla. Det var du som beställe en lillsyster som skulle heta Elin, och ut kom ja! Sen dess har vi alltid haft ett speicellt band mellan oss. Du gick med barnvagnen mitt i Matfors bland dina kompisar utan att bry dig. Du var ju trots allt i den åldern då man börjar bli "cool". Du är alltid så omtänksam ochgenom snäll, för snäll. Du kan inte säga nej, och tyvärr har jag ärvt det utav dig. Iallafall så är du så fin på alla sätt. Änd aj lav jo.

Emma. 4 år gammal. Aldrig trodde jag att jag skulle få ett mindre syskon. Jag ville ha ett, men trodde inte jag skulle få ett. Du har varit så otroligt jobbig dom hä fyra åren, men även så otroligt go och gullig. Jag har hatat dig mer än allt annat sammanlagt, men även älskat dig så mycket att jag skulle offra allt för dig. Du är så lillgammal och det märks att du ser upp till mig. Om man tittar på dig i smyg kan man se att du försöker göra precis som jag gör. Min lill gullgumma! Jag  vet att jag inte är en bra storasyster. Men jag vet att du gillar mig ändå!

= jag har om absolut bästa syskonen i hela världen. Skulle inte byta ut er mot nått i hela världen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0