-

Förlåt, om min närvaro få dig att klara av det lite bättre så borde jag vara där.
Förlåt, men jag är så. När nånting är för jobbigt så springer jag hellre därifrån än ta itu med det.
Du klarar det, det vet jag. Men det plågar mig när jag hör alla ord du säger. Du förstår att det är svårt att bara le och ge en törstande kram då va? När man bara vill lägga sig ner bredvid dig och skrika, fråga varför det blev som det blev.

Och älskade du, älskade hund. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vill säga hejdå på riktigt, jag känner mig så otroligt egoistisk. Men jag kommer aldrig aldrig klara av det. Du har funnits med mig i 12 år. Hela min barndom består utav dig.

Förlåt för att jag är som jag är. Jag önskar att jag kunde bita ihop ibland. Det är för din skull, det förstår jag. Men hur kan det va möjligt? Min fina Sara. Snällste, finaste och mest kärleksfulla hund.

Julafton. När du hade så ont. Men du knuffar omkull mig och la frambenen på mig och pussar mig överallt i ansiktet ändå. Du viftar på svansen och kommer springande fram och gnäller, vi möts i en liten bråtningsmatch, som du såklart vinner.

Jag kommer föralltid minnas dig, min vän. För dig har jag ett band med som jag ska bevara. Vi har ju varit ihop i tolv år, du och jag. Men du blir väl inte ensam nu? All kärlek vi här ger dig borde följa med dig. Ta med dig halva biten utav mig som består utav dig. Minns alla stunder. Från första gången vi sågs till sista gången du viftade på svansen. Andra halvan vill jag ha kvar, så jag själv kan spola tillbaka tiden ibland för att minnas, sakna, gråta och le.

Och du, min älskade storebror. Jag kan nog aldrig förstå hur du känner just nu. Sara är allt i ett för dig, någon du bor tillsammans med, gör allt med. Hon är mer än en hund för oss alla, så vänd inte din sorg inåt, jag ber dig.

Jag vill inte komma till ett hejdå, trorjag. Kanske det är lika bra att vi fick en sånt avslut som vi fick? Så kan inte behöver ha minnet utav när du tar ditt sista andetag. Men även om min närvaro inte är där, så sitter jag och smeker dig över pälsen och låter tårarna rinna, precis som alla andra. 

Sov gott ♥

Kommentarer
Postat av: Moster Camilla

Sänder de varmaste styrke kramar.

2011-01-26 @ 08:16:07
URL: http://minamyror.blogg.se/
Postat av: angelica

<33

2011-01-26 @ 08:16:08
URL: http://angelicape.blogg.se/
Postat av: linnea

styrkekramar vännen!:'(

2011-01-26 @ 15:17:44
URL: http://linneaniemelafaalk.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0